Thailanda – o poezie plina de epitete

0 Comments

Asa as descrie Thailanda. printre cuvintele pierdute si regasite in sufletul meu. As putea sa folosesc superlativul, mai mult ca perfectul, epitete, aforisme si totusi este greu sa redau in cuvinte imaginea „celor care zambesc”.

Asa cum se spune, oamenii zambesc usor si ”parca” se bucura la fel de usor. Niciodata nu poti sa stii ce se ascunde dincolo de zambetul unor buze. As putea sa scriu atat de mult despre ”Tara Zambetelor” incat mi-ar lua un capitol intreg.

Am ales de aceasta data Z-Tour pentru a colabora. Inainte de-a apela la agentie, eu mi-am cautat hotelul si regiunea. Majoritatea turistilor aleg sa frecventeze zona Phuket. Am citit pareri si mi-am facut o imagine. Mi-am spus ca trebuie sa merg intr-o zona cu apa mai albastra, plaja mai buna si zona mai linistita. Ca atunci cand seara cand ma intorc din optionale, sa imi intind patura pe plaja, sa dau drumul la muzica (smooth jazz, pian, etc) si sa privesc marea, cerul si orizontul. Zis si facut.

Am ales zona Krabi care este superba. Sejurul meu a fost de 7 nopti. Mi-am facut temele inainte de-a alege Thailanda. Ce pot face aici, cultura, oameni. Am cautat excursii optionale si le-am ales online. Thailandezii sunt foarte organizati cand e vorba de servicii turistice. Am studiat bine site-ul lor de excursii (tripstorekrabi.com) si mi-am rezervat cateva excursii. Am iesit chiar mai ieftin decat la fata locului. Astfel incat marti (17 noiembrie) am ajuns in camera de hotel dupa 36 de ore de cand eram plecat de acasa. Am zburat cu 3 avioane incepand de la Budapesta-Frankfurt, Bangkok-Krabi. A fost obositor dar sunt obisnuit si imi place sa zbor la propriu si figurativ:). Miercuri dimineata trebuia sa ma trezesc devreme pentru ca la orele 08:00 masina venea dupa mine.

Prima excursie a fost ”datul” cu elefantul printr-o padure tropicala fantastica. Am mers de-a lungul unui canal si ne-am pierdut intr-o vegetatie plina de un verde viu pe care nu l-am mai vazut nicaieri.Am vazut ”Templul Tigrului” unde am urcat peste 1200 de scari. A doua zi am vazut insula James Bond. Vreau sa va spun ca prima reactie cand am vazut acea stanca inzestrata cu vegetatie am spus: wow. Apa de un smaralad inchis. Fascinant de-a dreptul cum pot sa existe asemenea colturi pe acest Pamant. A 3-a si a 4-a zi a urmat ce mi-am dorit de mult sa vad. M-am trezit dimineata si am luat feribotul din Ao Nang spre Phi Phi Island. Inainte sa plec spre Thailanda stiam ca multi operatori turistici organizeaza excursii la Maya, doar ca aceasta superba insulita era doar prin trecere si poposeai circa o ora sau doua. Intamplator am aflat ca se poate dormi la bordul unui vas si seara poti sta pe plaja revenind si dimineata. Zis si facut. Am cautat, am gasit si mi-am rezervat un loc. Cu emotii, sincer. Totul era rezervat si nu stiam daca se poate. Am reusit. La orele 17:00 am ajuns pe plaja. M-am oprit din scris pentru ca respiratia mi s-a oprit. Primul pas pe nisipul catifelat, prima urma de picior pe plaja Maya Bay a fost un vis din care nu as fi vrut sa ma trezesc. Am stat pana seara la 22:00 singur pe plaja ascultand muzica buna. Am dansat singur pe plaja (Kenny G -All in one night), Thomas Bergersen (Creation of Earth) si altele. Literalmente m-am ”dezbracat” de orice inhibitie si am dansat sub un cer acoperit de un covor de stele..constelatia Orion mi-a tras cu ochiul spunandu-mi; continua.

Priveam pur si simplu inainte si intram in apa tot la cateva intervale. Am am facut zeci de poze, am baut dintr-o galetuta rom cu cola, red bull, etc). Ma plimbam de-a lungul plajei si nu imi venea sa cred ca sunt acolo. Ne-am intors pe vas si am dormit pe o saltea langa ferestre lipsite de sticla. Inainte sa ma pun la somn, stateau pe punte si admiram Maya, cerul instelat. Inainte de-a ne pune cu toti la somn, am facut snorkeling. Maya Bay este primul loc unde am inotat si am facut snorkeling. Mi-am luat vesta, tubul si am indraznit. Senzational sa plutesti pe spate cu privirea spre cer intr-o apa calda. Nici noi nu avem la piscine asa apa calda:)). Am adormit greu pentru ca vroiam sa profit de orice clipa. A doua zi dimineata ne-am reintors pentru o ora pe plaja. Cu regrete, ne-am intors spre pranz la port. Urmatoarea mea excursie a fost arhipelagul Hong Island. In acest arhipelag se ascunde o laguna cu apa de culoarea smaraldului atunci cand soarele isi ”arunca” razele si o face incadescenta. Exact ca la Maya bay care este senzationala stralucind. Am prins-o dimineata cand soarele a luminat un sfert din plaja. Mare mi-a fost bucuria ca am reusit sa prind Maya straluncind. Am facut si un sport nou. M-am dat cu tiroliana, am trecut obstacole grele si toate intr-o ploaie destul de salbatica. Minunat traseul ce cuprindea pomi, vegetatie abundenta de care te puteai bucura. Sincer sa spun, nu stiu cati calatori (nu ma consider turist) fac 7 excursii optionale din 7 nopti de cazare. Ma intreb retoric: cati? GIEY GIEY sa fie singurul? Sau printre singurii?

Totul a trecut atat de rapid in Thailanda. Am intalnit multi nemti care stateau cate 3 saptamani sau englezi. S-au alaturat si persoane din Brazilia, Italia, Franta. M-am uitat in ochii localnicilor sau a soferilor care ma duceau spre destinatii si am realizat: prin acesti ochi, trece bucuria si simplitatea vietii in care se regasesc. Au nevoie de ”putin” in analogie cu europenii sau alte continente. Desi totul s-a petrecut repede pentru c-am fost intr-un maraton de 7 cu 7, o parte din sufletul meu a ramas acolo sa ”bantuie” acel loc. Nu am crezut persoane care spuneau ca revin si revin de fiecare data cu placere. Acum ii inteleg. Thailanda imbina misterul cu mirificul, fantasticul si senzationalul. Incepand de la oameni, cultura, cladiri, natura (paduri, plaje). Acest taram iti ofera posibilitatea sa te privesti pe tine insuti si sa iti deschizi sufletul. Thailanda este locul unde iti poti ”injecta” multa bucurie in suflet. De asta avem nevoie in viata pentru a gasit fericirea. Asa cum spunea Morgan Freeman: Find the joy in your life.

Totul a fost pregatit. Transferul a decurs bine si la dus-intors.

Sunt multe de spus despre aceasta pata de culoare aflata pe harta Pamantului.Sa renunti la lucrurile materiale pentru cele spirituale iti imbogateste sufletul si iti dezvolta sensibilitatea. Fara compasiune, ne pierdem umanitatea. Fara umanitate nu mai iubim.

Thailanda inseamna UMANITATE si nu in ultimul rand UN PRIM PAS SPRE PARADIS.

MULTUMESC Z-TOUR PENTRU SERIOZITATE, DARUIRE SI IMPLICARE.